لیست محصولات

Divider Image
سیستم پایش و اندازه گیری پارامترهای آب
حالت نمایش

سیستم تصفیه آب صنعتی


سیستم تصفیه آب صنعتی چیست




سیستم تصفیه آب صنعتی دستگاهی است برای تصفیه اب در موارد مختلف که بر اساس هدفی که برای استفاده اب و مصرف ان داریم در انالیز ها و گنجایش های متفاوتی ارایه می شود. معمولا سیستم تصفیه آب صنعتی به طوری ساخته می شود که حجم های بزرگی را درون خودش متحمل بشود. سیستم تصفیه آب صنعتی می تواند با توجه به اهداف مورد استفاده در طرح های مختلفی ارایه شود اما روش هایی که در سیستم تصفیه آب صنعتی استفاده می شود تا تصفیه اب را تکمیل کند مشابه می باشد.

فرایندی که در سیستم تصفیه آب صنعتی برای تصفیه اب استفاده می کنند به طوری است که برای تصفیه اب از غشای اسمزی بهذه می برند و از این طریق سیستم تصفیه آب صنعتی غلظت مواد های محلول در اب، مواد های جامد را از غلظت بالا به غلظت پایین همراهی می کند. برای شروع فرایند سیستم تصفیه آب صنعتی بهتر است در ابتدا میزان غلظت مواد های مختلف درون اب را شناسایی و اندازه گیری کنیم تا بتوانیم متناسب با نیاز، سیستم تصفیه آب صنعتی را تنظیم کنیم.

یکی از روش هایی که به نسبت روش های دیگر می تواند اقتصادی تر عمل کند استفاده از روش اسمز معکوس در سیستم تصفیه آب صنعتی می باشد. به طور کلی با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است استفاده از سیستم تصفیه آب صنعتی در مقایسه با روش های دیگر تصفیه آب صنعتی مانند روش تقطیری نیاز به مصرف انرژی کم تری دارد. نکته مهمی که سیستم تصفیه آب صنعتی دارد این است که طوری طراحی می شود که تا ویروس ها و باکتری ها امکان ورود به مراحل بعد را نداشته باشند.

کاربرد سیستم تصفیه آب صنعتی در صنعت کشاورزی و گل خانه ها



یکی از مهم ترین کاربرد های سیستم تصفیه آب صنعتی در حوزه کشاورزی می باشد. یکی از دلایلی که محصولات کشاورزی کاهش پیدا کرده و کشور در این حوزه دچار بحران شده است افزایش میزان استفاده از اب شور برای ابیاری زمین های کشاورزی می باشد. برای حل این مشکل کشاورزان از سیستم تصفیه آب صنعتی استفاده می کنند تا بتوانند اب را سبک تر کنند و بعد برای ابیاری محصولات خود استفاده کنند و همان طور که پیش تر گفتیم یکی از راه های اقتصادی برای تصفیه اب استفاده از روش اسمز معکوس است. استفاده از سیستم تصفیه آب صنعتی برای زمین های زراعتی کوچک نمی تواند توجیه اقتصادی قنع کننده ای داشته باشد اما برای زمین های کشاورزی بزرگ که دارای محصولات با ارزش هستند می تواند بسیار صرفه اقتصادی داشته باشد.


کیفیت سیستم تصفیه آب صنعتی




ابزرا الات لازم برای ساخت سیستم تصفیه آب صنعتی از کشور های مختلفی وارد می شود به همین دلیل نمی توان ساخت سیستم تصفیه آب صنعتی را مربوط به شرکت خاصی در نظر گرفت. ابزار الاتی که برای ساخت سیستم تصفیه آب صنعتی شامل پمپ ورودی، فیلتر کربنی، پمپ طبقاتی، گیج فشار، فیلتر شنی، فیلتر میکرونی، دوزینگ پمپ، پرشر وسل و غیره می باشد. تمامی این قطعات سیستم تصفیه آب صنعتی از شرکت های مختلفی در سراسر جهان صادر می شوند. برای استفاده بهینه از سیستم تصفیه آب صنعتی بهتر است از قطعات با کیفیت برای ساخت سیستم تصفیه آب صنعتی استفاده کنیم زیرا از این طریق می توان با مصرف انرژی کم تر اب با کیفیت تر و در حجم بالاتری را تصفیه کنیم.


مزایای کلی به کار گیری سیستم تصفیه آب صنعتی




سیستم تصفیه آب صنعتی امروزه استفاده پرکاربردی دارد و در زمینه های مختلف می تواند بسیار مناسب و به صرفه باشد در این قسمت به بعضی از اصلی ترین مزایای استفاده از سیستم تصفیه آب صنعتی اشاره می کنیم.

• با توجه به تحقیقات انجام شده بر روی سیستم تصفیه آب صنعتی می توان گفت سیستم تصفیه آب صنعتی دارای استاندارد بین المللی می باشد.

• انواع باکتری ها و عفونت های مختلف از دستگاه سیستم تصفیه آب صنعتی عبور نمی کند.

• از طریق سیستم تصفیه آب صنعتی می توان اب را مجددا در دستگاه مورد استفاده قرار داد.

• صرفه جویی در انرژی نسبت به سایر روش های موجود برای تصفیه اب صنعتی


اساس طراحی سیستم تصفیه آب صنعتی




همان طور که گفته شد اساس طراحی سیستم تصفیه آب صنعتی با توجه به روش اسمز معکوس است. در صورت استفاده از غشای نیمه تراوا در سیستم تصفیه آب صنعتی بین دو محلولی که دارای غلظت های متفاوت هستند، بخشی از مواد حلال از یک طرف غشای نیمه تراوا به سمت قسمت دیگر ان تراوش می کند. این مسیر به جهتی در حرکت است که از قسمتی که پتانسیل بیش تر است به سمتی که پتانسیل کم تر است پیش می رود. برای مثال اگر اب خالص و اب شور را در نظر بگیریم که هر کدام در یک طرف غشای نیمه تراوا قرار داشته باشند اب خالص در جهت اب شور به حرکت می افتد. اگر فشار را در جهت معکوس به صورت متعادل در این روش قرار بدهیم تعادل مواد حفظ می شود اما در صورت وجود فشار بیشتر به صورت معکوس، اب از جهت غلیظ به سمت اب خالص تر به حرکت می افتد. هدف کلی استفاده از سیستم تصفیه آب صنعتی تبدیل اب شور به اب شیرین است که بتوان از ان در موارد مختلف استفاده کرد.


قیمت سیستم تصفیه آب صنعتی




تخمین محاسبه قیمت سیستم تصفیه آب صنعتی می تواند شامل عوامل مختلفی باشد و بستگی به هدف استفاده، ظرفیت در خواستی، شرکتی که سیستم تصفیه آب صنعتی را از ان سفارش می دهید، کیفیت ابزار های استفاده شده در ساخت ان، هزینه های مربوط به حمل و نقل و غیره می تواند در هزینه نهایی سیستم تصفیه اب تاثیر گذار باشد.

برای مشاهده ادامه متن کلیک کنید
برای بستن کلیک کنید